2016. febr. 27.

Holdfelkelte

Személy szerint én nagyon kedvelem a holdkeltét. Nem kis részt közrejátszik az is, hogy önmagában az éjszakát is imádom. Teljesen más, mint a nappal, mintha ugyanaz a világ egy teljesen más köntösét öltené magára.

Szóval a napfelkelte bármennyire is látványos, aránylag egyszerű jelenség. Minden egyes nap durván 1 perccel később/korábban kel és nyugszik, attól függően, hogy az év mely szakaszában vagyunk éppen. S bármennyire is szomorú, de megtöri az éj kékségét, s újra mindent bevilágít.

Ezzel szemben a Holdra ez így nem érvényes. Van mikor már nappal, van mikor este vagy akár az éjszaka közepén válik láthatóvá. Ha már naplemente után 1-2 órával történik mindez, igazán szép élményt nyújthat. Az igazi telihold-felkelte ritka jelenség, évente ha egy tucat ilyen alkalom van (szemben a 30-szor ennyi napfelkeltével).

Te láttál már valaha életedben? Engem igazán meglep az, hogy akikkel beszéltem és mutattam, azoknak ez legtöbbször teljesen új élmény. Én máig csodálom, pedig már életem során sokszor mentem ki megfigyelni. Meglep, hogy van, aki már közel vagy még több, mint negyed évszázada él e helyen, s ennek ellenére még nem volt része abban, hogy tényleg láthassa ezt.

S ez is egy dolog, melyre sokan nem szánnak időt, még akkor sem, ha éppen lehetőségük lenne rá, közben nem is tudják mit hagynak ki.

Nincsenek megjegyzések :